Selasa, 27 September 2016

Kisah Penapis Air di kala Putus Bekalan Paip Air

Assalamualaikum.

LBJ ingin kongsikan kisah terputus bekalan air.

Pada 23 September hari itu, berlaku terputus bekalan air akibat penutupan loji air Semenyih. LBJ ingatkan bekalan akan terputus sehari saja tetapi malangnya, bukan sehari tetapi 3 hari.

Alhamdulillah, bekalan air kembali pada 25 September 2016, Ahad.

Kisahnya apabila terputus bekalan air banyak benda tak boleh buat. Mandi, membasuh dan macam-macam lagi. Allah tarik sikit sahaja tu, bekalan air, manusia (termasuk saya) dah rasa tertekan dan terseksa. Jadi kena bersyukur selalu ya.

Kawasan rumah LBJ tiada bekalan air, tetapi di bengkel Husband ada. Jadi LBJ pun mengambil inisiatif meminta Husband bawakan air ke rumah, Namun, pada masa itu air di bengkel Husband nampak kekuningan. Seperti di gambar di bawah.






Yang gambar di atas kira ok sikit. Ada masanya warna air macam warna teh O. Itu LBJ tak tangkap gambar lah, sebab Husband tak bawa balik. Buat apa kan nak bawa balik air yang sangat kotor.

Disebabkan air pun angkut, jadi mana boleh filter kan air nya. 

Tapi.... ada penyelesaiannya :


Ini dia Get Clean Water Pitcher, filter boleh alih anda. Senang dan boleh dibawa ke mana-mana. Masa-masa paip tak mengalirkan air pun kita boleh tapis air. Bagus kan?

Cuba tengok lepas LBJ tapiskan air yang di atas menggunakan Get Clean Water Pitcher ini :



Nampak tak perbezaan kedua-dua air ini?

Penapis air Shaklee ini sangat bagus. LBJ sendiri gunakan. Air yang ditapis terus boleh diminum tanpa dimasak. Tapi kalau rasa nak masak, masaklah. 

Paling terbaik ialah, rumah yang tiada sambungan paip air pun boleh guna penapis ini. Kalau penapis yang ada di pasaran kena disambungkan ke saluran paip air kan. Yang ini tak perlu buat apa-apa sambungan. Tuang air masuk dan tapis.

Boleh beli untuk ibu bapa di kampung yang belum ada penapis air. Beli dan bawa ke kampung, as easy as pie.

Tak perlu maintenance dan penyambungan.

Harga Get Clean Water Pitcher  : RM 460 sahaja + Postage RM 10.60 (semenanjung msia), RM 20.10 (sabah Sarawak)

P/S : Nak dapatkan harga yang lebih murah? Join saya menjadi ahli Shaklee.

Untuk pertanyaan dan order, boleh sms/whatsapp ke 016 874 9195.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan