Jumaat, 22 Ogos 2014

Segmen Berkenalan dengan Protege ABDR : http://wanrohaniismail.blogspot.com/

Assalamualaikum.
Alhamdulillah.



Tahu tak apa yang best apabila menyertai ABDR ini? Yang best nya ialah, salah satu entri yang pernah kita buat akan diletakkan dalam blog ahli-ahli ABDR yang lain sebagai promosi dan juga pengiktirafan hasil tulisan mereka. FIKIRKAN : Seronok tak kalau ada orang tolong kita promosikan blog atau produk secara percuma?



Sebelum saya ceritakan lebih lanjut, mari kita baca dahulu entri daripada salah satu protégé ABDR ini.


Pengalaman pertama bekerja sebagai pendidik di sebuah sekolah swasta yang menerapkan hafazan sebagai satu modul wajib setiap pelajar. Setiap guru yang mengajar di sekolah tersebut bertanggungjawab mendengar dan menyemak bacaan hafazan pelajar. Hafazan dijalankan setiap pagi sebelum memulakan sesi akademik. Saya tidak terkecuali walaupun mengajar subjek Matematik, Matematik Tambahan, English dan Fizik. Semasa sesi temuduga bukan soalan akademik yang ditanya pengetua sekolah tetapi bacaan quran dan jawi.
Julai 2002 mendapat tawaran sebagai Pegawai Sistem Maklumat (bidang rangkaian) di sebuah badan berkanun kerajaan di ibukota. Selepas 4 tahun saya mula bosan dengan rutin kerja, hati memberontak mahukan pengalaman dan suasana kerja yang baru. Mendapat tawaran sebagai jurutera rangkaian di sebuah syarikat pembekal perkhidmatan internet. Jawatan yang saya idamkan sejak dari zaman belajar.
Selepas dua tahun bekerja di sana, saya mengambil keputusan untuk berhenti. Saya bukan seorang yang suka mengikut sahaja perintah. Saya sentiasa mahukan sesuatu yang baru, idea baru, pengalaman baru. Paling ketara saya memilih untuk bekerja mengikut rentak sendiri. Berulang-alik lebih 100km dengan jalan yang sesak setiap hari sangat membosankan. Sehingga saya terfikir, tiadakah perkara yang lebih baik saya boleh lakukan daripada membazir waktu di dalam kereta seperti ini?
Bermula sebagai seorang perunding kewangan, kemudian saya berjinak-jinak dengan dunia blog. Saya mula menjual pakaian dan aksesori kanak-kanak selepas berjumpa dengan seorang usahawan wanita muda yang memborong sendiri di China. Setahun kemudian saya mula menjual secara borong. Mengikuti rombongan memborong ke Guangzhou, China.

Berkenalan dengan Wan Anie
Singgah di blog beliau http://wanrohaniismail.blogspot.com/2014/07/salam-perkenalan.html


Bagaimana entri beliau? Menarikkan. Anda ingin juga entri anda tersebar di alam maya sebegini? Saya menjemput anda menyertai kami di ABDR dan sama-sama kita berusaha mencapai cita-cita kita samada hendak menjadi WAHM ataupun meluaskan perniagaan anda.

Marilah bergabung dengan kami lebih 800 blog dan menuju 2000 blog. Setiap hari kami menerima pendaftaran baru. Alhamdulillah.

Senarai program-program/kelas-kelas yang ditawarkan di ABDR:
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog, fan page mula bisnes
3. kelas beriklan mudah.my
4. Kelas Asas Blog dan Penulisan Kreatif
5. Kelas akaun wahm/soho
6. Kelas penulisan ebook pertama
7. Pendaftaran Pengurus Online ABDR -setiap hari
8. Tempahan blog bisnes/penulisan-3 hari siap
9. Beriklan dengan kami di Soho Directory
10. Untuk keterangan lanjut berkaitan program di ABDR sila layari  http://akademibekerjadirumah.blogspot.com/

Inginkan maklumat lanjut? Jangan segan-segan jangan malu-malu, hubungi saya melalui cara-cara yang anda selesa, SMS boleh, WhatsApp boleh, e-mail pun boleh :


Lenny Boniface 
di
lenny.boniface@gmail.com
016-8749195 (SMS/WhatsApp)
https://www.facebook.com/lenny.Boniface


Tiada ulasan:

Catat Ulasan